Tuesday, June 9, 2009

jom...'futsal pemuda dun 2009'




pemuda pas dun kemasik telah mengadakan beberapa siri perlawanan futsal persahabatan dengan pasukan pemuda pas di cawangan - cawangan. penganjur bersama program ialah lujnah sukan & kebudayaan pemuda dun kemasik dengan kerjasama pemuda pas cawangan kg gelugor dan cawangan kg telaga papan. setakat ini sebanyak 3 perlawanan telah diadakan iaitu menentang pasukan pas cawangan kg. baru kerteh, pasukan taman wan adnan/penelex dan pasukan semayor. perlawanan diadakan pada sebelah malam memandangkan ramai pemuda yang bekerja pada waktu siang dan diadakan di masterscaf indoor game paka dan pusat futsal bandar baru kerteh.

peluang bertemu muka dan beramah mesra serta bertanya khabar ini dapat merapatkan semangat ukhwah sesama pemuda. aktiviti ini bertepatan dengan program 'jom sertai pas - pas untuk semua' yang dilancarkan di peringkat pas pusat lepas.

pemuda pas dun kemasik akan terus bersama pemuda disamping bergerak sebagai badan penerangan dan dakwah kepada pemuda. ramai pemuda terkejut dengan skill dan kebolehan pemuda pas bermain futsal. sebelum ni anggapan mereka pemuda pas hanya pandai berceramah dan berkumpul di surau dan masjid sahaja. penganjur juga menerapkan nilai bersukan menurut islam dengan meminta para pemuda memakai pakaian yang menutup aurat dan didapati semua pemain dari pasukan pemuda cawangan tidak menghadapai masalah untuk mematuhinya.

penganjur merancang untuk mengadakan liga futsal peringkat dun kemasik apabila selesai siri perlawanan persahabatan dan dijangka akan mendapat sambutan dari pasukan pemuda.

0 Comments:

blogger templates 3 columns | Make Money Online