Tuesday, June 23, 2009

Majlis Ihtifal PASTI/KAFA Al Abrar Kerteh 2008







Bidang pendidikan pra persekolahan bagi PASTI/KAFA Al Abrar Kerteh diwarnai dengan Majlis Ihtifal 2008 bagi meraikan para pelajar yang mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan dan ko - korikulum dan pelajar 6 tahun yang akan meninggalkan PASTI.
Kehadiran Ustaz Alias Abdul Hamid, Pengarah MTD Kemasik dan Amri Mamat, Timbalan Pengarah 1 MTD Kemasik sebagai perasmi, YM Raja Abdul Rahman Raja Abdul Aziz selaku Setiausaha PAS Cawangan Kg. Gelugor dan tetamu jemputan serta para ibubapa dan penjaga pelajar memeriahkan lagi sambutan hari bersejarah tersebut.

Persembahan nasyid, bacaan doa harian dan bacaan sajak oleh pelajar PASTI serta pelajar KAFA membuatkan para hadirin terpegun dengan kebolehan anak mereka. Siapa sangka anak yang baru berusia seawal 4 tahun sudah fasih membaca doa - doa harian disamping bacaan ayat - ayat lazim. Inilah dia produk yang berjaya dibentuk dan dihasilkan oleh PASTI dalam mendidik anak - anak secara Islam.

Sekalung tahniah kepada para guru PASTI dan Ustazah KAFA dengan inisiatif dan semangat yang tinggi ditunjukkan dalam proses memdidik anak - anak kecil seawal usia 4 hingga 6 tahun. Selamat Berjaya kepada pelajar 6 tahun yang akan menempah alam pendidikan yang lebih tinggi di sekolah harian biasa semoga asas pendidikan yang diterima di PASTI dan KAFA akan menjadi panduan berguna kelak.

0 Comments:

blogger templates 3 columns | Make Money Online