Thursday, September 23, 2010

IJTIMA' TARBAWI PEMUDA PAS PUSAT

KUALA LUMPUR, 22 Sept: Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan menyeru seluruh pemuda di peringkat pusat, negeri dan kawasan menghadiri Ijtima' Tarbawi Pemuda PAS Peringkat Kebangsaan pada 1 hingga 3 Oktober ini di perkarangan Masjid Rusila, Terengganu.

Nasrudin berkata, amat penting untuk pemuda-pemudi menyertai ijtima' ini yang bertujuan memperkasakan penghayatan dan perlaksanaan amal tarbawi dalam Dewan Pemuda di semua peringkat.

"Saya selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat sangat mengharapkan agar seluruh pemuda dapat menghadirkan diri atau menyertai program bersejarah ini untuk kita mengembalikan kemantapan amal tarbawi dan memperkasakan gerakannya dalam Dewan Pemuda PAS khasnya dan dalam PAS itu sendiri secara amnya," kata Nasrudin dalam blognya.
Menurutnya, setakat ini, lebih 3,000 kepimpinan pemuda di semua peringkat telah mengesahkan kehadiran ke program anjuran Akademi Tarbiyyah Pemuda itu.

Himpunan itu, katanya akan bermula pendaftarannya selepas solat Jumaat 1 Oktober dan akan berakhir dengan solat Zuhur pada 3 Oktober.

Lokasi himpunan ini ialah ruang Masjid Rusila untuk aktiviti indoor sementara perkarangan masjid untuk program yang bersifat outdoor.

Dua pucuk pimpinan tertinggi PAS iaitu Mursyidul Am dan Presiden, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang akan turut memberikan pengisian dalam program tersebut.


Tentatif Program :

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=8108

0 Comments:

blogger templates 3 columns | Make Money Online